En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 2 juli 2010

Av Kattis - 2 juli 2010 22:30

Får mig en, förvisso obetydlig, men dock ofrivillig dusch mitt i nyllet.

Sen drar ett yrväder i orkanstyrka iväg.

Tvärvänder så det sliras över golvet och sen rakt upp i soffan, och på huvudet gnor han ner sig och slår en kullerbytta, bara för att kunna gnida sig rygglång längs hela soffans längd.


Mitt lilla valium är inte så lungt för tillfället.


Min hund har fått en genomgående rengöring och blivit lika vild och galen efteråt som vanligt.

Vad härligt det är att se hur knasigt lyckliga djur kan bli!

Djurs beteende överhuvudtaget är härligt att skåda. Hur de tolkar situationer och agerar ut efter det.....


Det är dock inte lika roligt då man ser hur hund och ledare ofta missförstår varandra totalt..........


Som det mycket vanliga beteendet med skall vid staketet.

Hunden ser något ovälkommet på andra sidan revirsgränsen och går till attack.

Rusar med full fart mot staketet och skäller på högsta volym.

Ledaren hör det väldigt irriterande skällandet, och springer efter hunden och ropar åt den att vara tyst!


Hundens reaktion:

"Ja, kom igen då matte/husse, så tar vi dem!"


I hundens synvinkel kommer ledaren springade mot staketet och skäller även h+n för full hals. Precis likadant som hunden själv gjorde......


Rätt komiskt egentligen.......


Här gäller det att träna in en riktigt bra inkallning och helt enkelt bara kalla in hunden. Om man inte från början lyckats undvika staketfällan vill säga.....



  

Av Kattis - 2 juli 2010 20:24

Det blev lite knasiga inlägg idag, men det får ni stå ut med.

Det har som sagt inte funkat för mig med sms och mms på ett tag nu.

Nu går det plötsligt att publicera en bild, men ingen text....


Däremot gick det helt okej nu att blogga via mobilsurfen! Det gick inte heller förut.

Kanon, då behöver jag ju inte sms.......


Idag har det varit samarbete på hör nivå bland mig och gossarna.

Vi har burit gammal ved till ny plats. Allt fick inte rum där, men en hel del....

Och sen har vi nu kunnat klyva massor, och tack vare att Rolle byggt färdigt det lilla söta vedhuset har vi också kunnat stapla.

Hurra, det är så underbart när man ser ljuset i tunneln!


Nu får jag inte mer tid här. Vi ska ha familjemys och se någon film om köttbullar i huvudet.......... ; )


Av Kattis - 2 juli 2010 17:43

Mina märkliga bilder är resultatet av testningar av mmsbloggning. Det funkar nu men enbart utan text.... Sms fungerar inte alls längre. Jobbigt med strulande teknik!

Av Kattis - 2 juli 2010 15:18

 
Av Kattis - 2 juli 2010 15:12




"Kan ju så här i efterhand förklara denna märkliga bild......

Lille D hjälpte mig klyva ved i, vad som var för honom, en evighet.

Han fick trycka på en av knapparna, tills han rätt som det var i ett vedskifte, lade sig raklång ner på altanen......


Helt slut, såg det ut som!"

Av Kattis - 2 juli 2010 12:46

   Inte vår söta vagn, måste jag dock erkänna....



Snart drar vi iväg!

Jag har redan börjat smygpacka och fylla skafferiet med diverse torra matvaror.

Jag har också sett till att fixa mig ett projekt innan semestern, nya gardiner till vagnen. Har man inget att göra, så går det lätt att hitta på nåt! 

Det är som att jag måste ha ett projekt minst på gång hela tiden.....


För de flesta av mina pågående arbeten är tyvärr sådant som jag konstant behöver behöver hjälp av Rolle med. Och det är sååååå irriterande!

Men jag är för feg för att ställa mig med motorsågen. Dumt nog....

Ni är säkert massor av rejäla brudar där ute som lätt skulle dra igång en sån.

Men inte jag, inte......


Och inte heller riva den väggfasta garderoben hos killarna, ger jag mig på.

Rädd för att göra något knasigt och få en argsint make efter mig.

Jag är livrädd att riva så det blir fult på väggen bredvid......

Inte ens tar jag mig upp med alla barnen till Ikea för att inhandla de nya garderoberna!

Men det känns faktiskt lite övermäktigt att få med mig tre stora garderober, in i bilen går de ju inte, och alla barnen. Särskilt som den tjockis jag är......; )


Jag låter som en riktig fjolla?!


Är ni bra på att ta tag i större grejer själv?


Bygga staket fixar jag och målning är min del av renoveringen.

Klyva ved och stapla är min melodi. Men inte röra den läskiga sågen....


Alla mina räddhågsna tillbakadragningar gör att jag den största delen av projektet står i väntan.

Väntan på att Rolle sågar upp stockarna, så jag kan klyva.

Väntan på att Rolle bygger ihop vedskjulet, så att jag kan stapla.

Väntan på att Rolle river garderoben, så att jag kan städa.

Väntan på att Rolle tar hem garderoberna, så att jag kan bygga ihop dem.


Det är helt sjukt egentligen!


Men vad ska jag göra......



      


Målning är inte så lite det heller.....






Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards