En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 30 juni 2010

Av Kattis - 30 juni 2010 21:12

Ringde väninnan för några timmar sen, och frågade om hon kunde tänka sig att prova på att lyfta det tunga skåpet som jag vill flytta. Självklart ställde hon upp!

Och nu står det där det ska stå.


Mannen gnällde över mig när de kämpade som värst med åbäket till trähydda.

Men min goa väninna bara förklarade att det är så det är när man är gravid....

Då ska allt flyttas och bäras än hit och än dit. Det är bara fullt av omorganiseringstankar i gravida huvuden.


Hmmmmmm......Jo så är det väl.

Mannen, förlåt Rolle, har nog inte tänkt precis så förut. Även om det där med att boa inte är någon nyhet.

Men det är lite lustigt faktiskt. För det är inte klokt vad det är mycket man vill få gjort när magen börjar bli större!


För mig är det garderob och klädförvaring som är det ständiga gisslet under graviditeterna.

De två äldsta delar rum, med våningssäng. Och har en stor walk-in-garderob.

De har sina kläder där de bor, så långt allt gott.


Men de tre mindre, som också delar rum (det är rejäla och stora rum, 12-16 kvadrat ung) har inte alla kläder inne hos sig.

Två har plats i en garderob, men inte för hängplagg. De hänger skjortor m.m i de stora grabbarnas rum.

Lille D har sina kläder i ett helt annat rum. Rummet som vårt extrabarn bor i.


Men nu är steg ett i rumorganiseringen ordnad.

Steg två är en garderobsvägg hos de små.

Och sen att så småningom riva lite väggar på det andra sidan huset, där de andra rummen ligger. Så att vi kan göra om dem så att det blir minst ett rum till.

Det blir kanon!


I mitt gravida boa-för-fullt-huvud i alla fall.......


Men det är härligt att boa!

Av Kattis - 30 juni 2010 13:31

En välsignad svalka har tagit oss i sin famn.

Inte så att det hindrar barnen från plaskandet, men det lättar upp andningen lite.


Olika anledningar har lett till orsaken att få några extra barn i huset idag. 

Och några extra barn betyder egenhändigt roade barn. Barn som leker på bästa sätt med goda vänner är en ynnest......


En lätt bris sveper över altanen, jag sitter i skuggan under paviljongen. 

Ett av alla barnen här just nu är en liten tjej, och det är alltid så lustigt att se hennes totalt annorlunda beteende. Jag har kanske inte de mest killiga killarna, men hon är definitivt en väldigt tjejig tjej!

Det är fniss och rosa paljetter, ballerinasteg och ömtålighet för hela baletten.


Nuuuuuuuu kom regnet. IN MED ALLTIHOP!



Eller vad då?! Det här var ju mysigt!


Till sommarens mysigaste stunder hör verkligen de i regnet........


Ja ja, tillbaka till saken. 

Det är kul att ibland få se in i världen bland döttrar. Den är trots allt ganska annorlunda. Det är en värld av drömmar och barndomsfantasier.


Tingeling (Tinkerbell låter så mycket gulligare) är en sådan där liten figur som får mig att stanna......

Får mig att vilja ha, att vilja köpa eller vilja ge bort till någon.

Jag är nog tacksam att ha med i leksaksaffären om man är en liten tjej, omtyckt av mig.

Det brukar sluta med gåvor från mitt håll.


Jag får väl säga som alla andra. 

En vacker dag kanske jag får barnbarn.......


Av Kattis - 30 juni 2010 10:25

Nattens mörker omsveper mig som en blöt handduk.

Fönster är öppna åt alla vädersträck men luften står alldeles stilla.

Känner hur det kryper under skinnet på mig, river och klöser mig över hela kroppen, men klådan smyger inte iväg.

Vrider mig hit och vänder mig dit i försök att finna en sömninbjudande ställning.

Men värmen och klådan stör för mycket......


Ger upp.


Tar de mer än välkända stegen mot badrummet genom det mörker som en sommarnatt nu ger. Smörjer in alla retsamma hudpartier med dundersalva och passar på att kissa. Alltid passa på att kissa.


Kryper ner i sängen igen, nej, lägger mig pladask på madrassen. Plockar fram min I-phone och tittar in på facebook en sväng. 

Kan notera att flera lagt in kommentarer och statusar för bara minutrar sen.

Fler som inte kan sova i värmen? Eller några nattugglor som inte ens tänkt på att sova än?


Nätet ger oss många möjligheter. Att kika in mitt i natten är bara en av dem. 

Att känna att man inte är ensam vaken i denna ödelagda värld. Fler som sitter och kliar sig i en annan del av byn.


Ser att många lockats in till mitt inlägg kring papparolls-tankarna. Kul!

Vet att de förmodligen inte tittar in igen.


Men "tack och välkommen åter!" i alla fall...

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards