En bit ur mitt liv

Direktlänk till inlägg 26 juni 2010

Rum för liv

Av Kattis - 26 juni 2010 20:39

Sitter tillbakalutad i min trasiga, ej ännu utbytta soffa.

Vilar mina fruktansvärt fula ben och hör hur barnaskratt ljuder ur babysitterns högtalare.

Lille D är på häpnadsväckande gott humör, och gör vad han kan för att underhålla sina två bröder som delar sovrum med honom.


Jag har fortfarande inte fått mitt duschrum renoverat här på nedervåningen. Men det beror säkerligen till stor del på att det inte är ett särskilt stort behov egentligen.

Det som däremot börjar kännas prioriteringsbart är omstrukturering av sovrummen på övervåningen.......


Jag har en plan.............som dynamit-Harry brukar säga......

Vi har som en korridor med två sovrum på var sida och ett badrum längst bort på övervåningen.

Det finns också en liten toalett precis ovanför trappan, som enbart används som skötrum.


Det som jag fann så fantastiskt vid husköpet, var att alla sovrum har en

walk-in-closet. (Hoppas stavningen inte blev allför tokig!)


Men nu när fler rum skulle skänka ännu större nöje, tänker jag att man, på ena sidan, kan riva väggarna mellan sovrummen och deras ytkrävande garderober. Och då göra om det hela till åtminstone tre rum.....

Ser jättebra ut i mitt huvud, frågan är hur det skulle kunna se ut i verkligheten?!


Fast det är ju det där som är så underbart med mig och min man.

Jag står för visionerna och drömmarna, skissar upp en fantasi om ett ultimat boende.

Och han som är snickare/byggare planerar och tar ut det på ett sätt som är praktiskt möjligt.

Det brukar så gott som alltid gå att göra som min inre bild vill ha det. Fast kanske inte på exakt det sättet som jag tror.


Rolle är nämligen superduktig på att förstå en kunds önskan och lyckas få till det, även fast det egentligen är stört omöjligt!

Det är därför att han är världens bästa man.......hihihihihi.



Han hade sin sista dag på jobbet i torsdags. Det var visst ganska sentimentalt.....

Med sig hem fick han ett litet träd fullt av små blå blommor att plantera någonstans. Han var så söt för han kom med detta lilla träd och kungjorde att detta var minsann en perenn! Så det måste vi hitta en bra plats åt.....

Tillsammans med det trädet kom även ett äppelträd. Mycket glädjande för mig med med andra ord!

Problemet stod dock snart klart. För var i all världen ska de få stå!?


Gården gjorde vi ju i ordning förra sommaren. Och då skulle det bestämt vara en rejäl gräsyta att springa runt på, och ordentligt med plats för att kunna sparka boll.

Vilket skapar en öken i mina ögon, men jaja. Man får väl stå ut med det då....


Denna stora gräsyta leder ju ofrånkomligt till svårigheter med att finna plats för eventuella träd och buskar.

På ena sidan, längs med staketet, står lekplatsen. Klättertornen med tunneln

emellan. Sen kommer gungorna där efter.

På andra sidan gräsmattan har vi huset och altanen.


Nu ville Rolle sätta äppelträdet bredvid gungorna och lekplatsen.....

Det skulle bli som en armé av tomt-innehåll på parad. Nej Tack!


Då måste det bli på andra sidan.....så får vi väl en allé istället....hm.....


Jo men vi kunde till slut enas om att sätta den utanför fönstret bredvid altanen.

Det blir lite mer mitt på gräsmattan, men längs hussidan. 

Så kom vi även på att ordna vedställ längs altanplanket precis bredvid.

Men på ett snyggt sätt, i prydlig och rensopad stil.

För en staplad vedhög är faktiskt riktigt vacker!


Så då kanske det inte längre känns som en öken därute?!

Kan hända det känns mer levande där sen?

Det kanske blir lite mer som en allé av en armé.

Ordning och reda, men på ett händelserikt sätt.......

 
 
felicia

felicia

27 juni 2010 14:21

hejsan!
Jag har en liten fråga, du verkar duktig med allt det här med bloggplatsen för din blogg är så fin. Vart går man in på bloggplatsen för att ta bort så man inte syns om man t.e.x söker på mitt namn på google? jag vill inte att det ska gå och söka på min blogg där. Jag har glömt bort vart det var man tog bort så man inte syntes där. Är jätte tacksam för svar!

http://www.feliciaminidrotz.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kattis - 20 augusti 2021 20:38

Vilken trötthet jag upplever just nu! Två veckor in i arbete efter en väldigt lång semester och det är klart att det tar på krafterna att komma in i rutiner igen, lära mig nya rutiner för ändrade arbetsförhållanden, jobba ihop mig med nya kollegor ...

Av Kattis - 19 augusti 2021 18:01

Nu har det snart gått en vecka sedan mitt lopp i Vemdalen och jag har lagt om min träning inför Göteborgsvarvet halvmaraton om en månad. Så nu blir det färre höjdmeter och mer tempo. Dagens träning planerade jag för att kunna jobba på det tempo jag...

Av Kattis - 16 augusti 2021 22:00


Av Kattis - 16 augusti 2021 21:58

Vemdalen fjällmaraton 45km Hade tre mål för detta lopp: 1. Klara av starten och de första fyra km utan adrenalinpåslag som resulterar i att jag är energitömd efter 500m. 2. Hålla tempot för att klara mig till 32km innan repet skulle dras efter ...

Av Kattis - 13 augusti 2021 13:24

Som på ett fullastat lasbilsflak längs en dammig grusväg genom den indiska landsbygden känns det. Trångt bland människorna, gråtande barn och snarkande äldre. Det är bara yrande fjädrar från hönsburarna staplade på taket som saknas. Jag sitter på...

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards