En bit ur mitt liv

Direktlänk till inlägg 24 juni 2010

Tack och adjö......

Av Kattis - 24 juni 2010 08:33

  


Idag vinkar Rolle adjö åt sin nuvarande arbetsplats.......

Det är en plats han jobbat åt/på i över tio år.

Verkligen dags att han kommer därifrån!

Jag ska inte uttala mig illa om företaget, det finns det ingen vits med. Men jag tänker inte heller hymla med att jag tycker det ska bli skönt med ett byte....


När man vistats i samma arbetsgrupp och under samma chefer/ägare under en lång tid, kan relationerna lätt bli lite infekterade.

Alla inblandade blir så vana vid varandra och de blir nog lätt att ta varandra för givet. Vilket inte är bra.....


Låter lite som en parrelation. Där gäller väl samma sak.

Det är bra med lite separation, några dagars avstånd med möjlighet för längtan.

Fast det är inte alltid så lätt.....


Jag pratade lite kort med en väninna kring detta igår. 

Jag uttalade min känsla av olust för att ha något barn borta från hemmet under en längre tid, som en natt gällde det ju nu. Och hon kände att det var superjobbigt att lämna hemmet och alla barnen, om så bara för en biokväll.

Men att det är väl just sådant man måste ta sig för ibland.

En bio med mannen eller ett barn över hos en vän en natt......


Jag och Rolle har nog varit ute och ätit kanske tre gånger sen vi fick barn. På tio år med andra ord. Men då har det bara varit nere på byn och efter att barnen lagt sig. Vi har aldrig varit borta i mer än tre timmar......


Utom vid alla förlossningar då förstås. De får stå för våra dater ; ) 


Sist jag var på bio var jag höggravid, vad annars?!, med första barnet. Som alltså fyller tio år om en dryg månad. Fast jag är ju ingen filmfantast, men mannen är det.....Och han har ju sett till att komma till bion lite mer också.


Vi har inte några långa listor på barnvakter. Det är mormor som ställer upp för det mesta. Och vänninan J, säger aldrig nej, bara hon är ledig.

Men det känns inte bra att be om barnvakt.........

Det ger en känsla av utnyttjan på något sätt. Och det vill jag inte!


Undrar hur alla andra gör? Finns det en skara med goa vänner runt om som bara frågar efter att få vara barnvakt?

Eller hur gör alla för att stinga till sina relationer ibland?

Är det bara bolibompasex för hela slanten?!


Det finns ju de som kör hela racet på andra sidan också. Har barnvakt varje helg och väljer bort amningen helt för att kunna dra iväg med kompisar titt som tätt... Men det är en annan femma och det har vi pratat om förut.


Nu gäller det oss "normala", som så gott som aldrig kommer utanför dörren utan något barn vid handen.........

 
 
annkatrin

annkatrin

24 juni 2010 09:47

Skrämmas så där! När jag läste titeln på ditt inlägg i min blogg, trodde jag att du skulle sluta blogga ett tag, NEEJ, blev min tanke, och jag skyndade in. Skönt, jag trodde fel. ;)
Angående arbetsplats. Jag vill också byta av just samma anledning, men yrket vill jag ha kvar.
Jag har inte heller tillgång till barnvakt, vilket jag önskar ibland. MEN, jag älskar att vara nära barnen. Synd bara nu när några är stora och inte vill vara med mamma, kompisar är viktigare. ;( Men livets gång.
Ha en underbar dag. Här är det riktigt sommarväder ;)

http://annkatrin-mindagbok.blogspot.com

 
Katarina

Katarina

24 juni 2010 12:54

Hahahaha! Vad gulligt att du reagerade som du gjorde!
Jag tror att byte av arbetsmiljö är bra för oss,för det mesta leder det nog till något bättre....
Sen håller jag med dig till fullo vad det gäller glädjen till att få ha barnen nära, men nog är även det bra att bryta ibland.
Och som du säger är det plötsligt så att de inte vill vara med oss föräldrar......... : ( det gäller att ta till vara på den här tiden, när man ännu är lite idoliserad ; )

http://endastgossar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kattis - 20 augusti 2021 20:38

Vilken trötthet jag upplever just nu! Två veckor in i arbete efter en väldigt lång semester och det är klart att det tar på krafterna att komma in i rutiner igen, lära mig nya rutiner för ändrade arbetsförhållanden, jobba ihop mig med nya kollegor ...

Av Kattis - 19 augusti 2021 18:01

Nu har det snart gått en vecka sedan mitt lopp i Vemdalen och jag har lagt om min träning inför Göteborgsvarvet halvmaraton om en månad. Så nu blir det färre höjdmeter och mer tempo. Dagens träning planerade jag för att kunna jobba på det tempo jag...

Av Kattis - 16 augusti 2021 22:00


Av Kattis - 16 augusti 2021 21:58

Vemdalen fjällmaraton 45km Hade tre mål för detta lopp: 1. Klara av starten och de första fyra km utan adrenalinpåslag som resulterar i att jag är energitömd efter 500m. 2. Hålla tempot för att klara mig till 32km innan repet skulle dras efter ...

Av Kattis - 13 augusti 2021 13:24

Som på ett fullastat lasbilsflak längs en dammig grusväg genom den indiska landsbygden känns det. Trångt bland människorna, gråtande barn och snarkande äldre. Det är bara yrande fjädrar från hönsburarna staplade på taket som saknas. Jag sitter på...

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards