En bit ur mitt liv

Direktlänk till inlägg 16 juni 2010

Sand mellan tårna.

Av Kattis - 16 juni 2010 13:28

Just nu läggs det pussel i otroliga mängder av min minsta lille D. Det är en tacksam sysselsättning. Jag kan sitta bredvid och vara lagom engagerad medans jag kan få pyssla med det jag vill.


Vännerna var och badade i sjön igår. Det var kallt, lät de meddela. 

Jag minns knappt inte när vi var och doppade oss i någon sjö senast. Hellre havet då. Men det är istället ännu kallare.......

Jag låter som en riktigt stadsmänniska när jag säger att en pool känns mycket trevligare.

Jag klarar inte av all sand som smutsar ner och tar sig in överallt. Plus att det alltid simmar omkring en massa gamla snusar, plåster och andra äckelheter längs sjöstränder. 

Att doppa sig från en klippa i havet är en helt annan sak.

Fast det är å andra sidan inte lika lämpligt med mindre barn......


Jag åker väldigt gärna till badhuset med killarna, eller om det fanns en utomhuspool någonstans. Men det gör det inte här. 

Det är sjön som gäller.


Nu skaffade vi ju en sådan där ful rund plastpool med reningsverk att ha på altanen, förra sommaren.

Den är iordninggjord och inkopplad till ett solvärmesystem. Men det badas inte i den i alla fall. Som mest har det väl varit 18 grader än så länge.

Som jag sa förut, så hyser jag ingen större förhoppning till ökad temperatur som följd av det där ufot som mannen inköpte.

Men det är ju inget som går att bevisa, det skulle ju kunna vara fem grader lägre utan den.


En väninna fixade sig en riktig pool för ett par år sedan. Med äkta uppvärmning. Och då kan man kalla det badmöjligt. 

Tyvärr kräver det en stor summa pengar, inte enbart i installation utan även för underhåll. Och sen behövs det en bit tomt att sätta det hela i.


Så det får stanna vid en dröm.......


Men barnen måste ju få bada. Det är ju halva grejen med sommar!

Så......jag får väl hoppas badhuset är öppet hela sommarlovet........ ; )

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kattis - 20 augusti 2021 20:38

Vilken trötthet jag upplever just nu! Två veckor in i arbete efter en väldigt lång semester och det är klart att det tar på krafterna att komma in i rutiner igen, lära mig nya rutiner för ändrade arbetsförhållanden, jobba ihop mig med nya kollegor ...

Av Kattis - 19 augusti 2021 18:01

Nu har det snart gått en vecka sedan mitt lopp i Vemdalen och jag har lagt om min träning inför Göteborgsvarvet halvmaraton om en månad. Så nu blir det färre höjdmeter och mer tempo. Dagens träning planerade jag för att kunna jobba på det tempo jag...

Av Kattis - 16 augusti 2021 22:00


Av Kattis - 16 augusti 2021 21:58

Vemdalen fjällmaraton 45km Hade tre mål för detta lopp: 1. Klara av starten och de första fyra km utan adrenalinpåslag som resulterar i att jag är energitömd efter 500m. 2. Hålla tempot för att klara mig till 32km innan repet skulle dras efter ...

Av Kattis - 13 augusti 2021 13:24

Som på ett fullastat lasbilsflak längs en dammig grusväg genom den indiska landsbygden känns det. Trångt bland människorna, gråtande barn och snarkande äldre. Det är bara yrande fjädrar från hönsburarna staplade på taket som saknas. Jag sitter på...

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards