En bit ur mitt liv

Direktlänk till inlägg 14 juni 2010

Sommarlov och semesterbråk

Av Kattis - 14 juni 2010 13:35

Plötsligt är det mycket vädertänk, på grund av att sommarlovet startat.

Det ska planeras utflykter och köras barn hit och dit.

Barn kommer på besök, ibland en mamma som stannar en stund.


  

En bild på lille D från förra sommaren

 

Man hör ofta hur skilsmässorna ökar just kring semestrarna.

Föräldraparen arbetar för fullt hela året och har knappt tid till att se på varandra under vardagarnas överbokade allmanackor. Så plötsligt ska de umgås 24 timmar om dygnet...............Det kan lätt leda till en krock som heter duga.

Det är lite så för barn med kan jag tycka. De är vana vid mycket stimulans från skola och fritidsintressen, och tillbringar inte all sin vakna tid tillsammans.

Så har vi kommit in i en heltidsledighet där hela barnaskaran är runt och på varandra konstant, så gott som.

Det kräver nog en liten inkörningsperiod innan de har landat i den sortens tillvaro.

Nog för att det är mestadels skratt och bus och glada upptåg. Men de är tumlande över varandra hela tiden........


Nu idag har de kommit på att kolla upp vad kompisarna runt omkring gör också.

Så just för tillfället är två stycken iväg. Känns bra att de inte glömmer vännerna bara för att de inte ses i skolan varje dag.


  


Om ett par timmar är det dags för mig att hämta hem två barn och en man. Han har en firmabil, men eftersom han ska iväg till Italien för några dagar, måste bilen stanna på jobbet.

Ja, till Italien ska han ja........ Hmmmmm. Dit vill jag med någon gång.

Han ska dit på jobb, så det är inte bara för nöjes skull. Men ändå.


Tänk att ha ett jobb som kräver några resor i lagom dosering.

Ofta är det väl resor hela tiden, på tok för många när man har barn. Eller så inga alls.

Tänk att ha ett jobb man verkligen tycker om! Bara det är ju något. Faktiskt hör jag inte ofta folk prata om deras underbara jobb. Det känns mer som en ovanlighet.........Tråkigt.

Kanske har man ett jobb som man från början tyckte om rejält, men sen efter vart åren gått, har man väl slutligen tröttnat.


Förr om åren var det väl mer standard att få ett jobb som man stannade i under hela sitt arbetsliv. Nu är det nästan tabu att medge att man jobbat på samma arbetsplats i mer än tio år!

Det låter ju såååååå tråkigt. Trivs man så trivs man. Annars är det ju verkligen synd om man inte gör ett försök att förändra situationen.


Ofta är det nog så att ombyte förhöjer......

 
 
Katie

Katie

14 juni 2010 15:05

Vad sööt lille D var där! :D åå så liten :)

http://tillbakatilllivet.bloggagratis.se

 
annkatrin

annkatrin

14 juni 2010 19:40

Det har du så rätt i, det är under sommaren dom flesta separerar.
Jag har ett jobb jag älskar. Men jag tycker inte om alla indragningar som gör att vården blir tung, och att man som personal inte har den tid man vill ge till vårdtagaren ;(
Ha en fortsatt trevlig kväll.

http://annkatrin-mindagbok.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kattis - 20 augusti 2021 20:38

Vilken trötthet jag upplever just nu! Två veckor in i arbete efter en väldigt lång semester och det är klart att det tar på krafterna att komma in i rutiner igen, lära mig nya rutiner för ändrade arbetsförhållanden, jobba ihop mig med nya kollegor ...

Av Kattis - 19 augusti 2021 18:01

Nu har det snart gått en vecka sedan mitt lopp i Vemdalen och jag har lagt om min träning inför Göteborgsvarvet halvmaraton om en månad. Så nu blir det färre höjdmeter och mer tempo. Dagens träning planerade jag för att kunna jobba på det tempo jag...

Av Kattis - 16 augusti 2021 22:00


Av Kattis - 16 augusti 2021 21:58

Vemdalen fjällmaraton 45km Hade tre mål för detta lopp: 1. Klara av starten och de första fyra km utan adrenalinpåslag som resulterar i att jag är energitömd efter 500m. 2. Hålla tempot för att klara mig till 32km innan repet skulle dras efter ...

Av Kattis - 13 augusti 2021 13:24

Som på ett fullastat lasbilsflak längs en dammig grusväg genom den indiska landsbygden känns det. Trångt bland människorna, gråtande barn och snarkande äldre. Det är bara yrande fjädrar från hönsburarna staplade på taket som saknas. Jag sitter på...

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards