En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 13 juni 2010

Av Kattis - 13 juni 2010 20:27

Luften doftar utav grönska och känns lätt och syrerik.

Vätan gör gräsmattan tjockt grön.

Mannen har precis ordnat med nya regntunnor inklusive dränering ifrån dem. Så nu blir de premiärtestade.

Solen har i övrigt värmt mina ben rejält då jag suttit i min hammock. De blev lite röda till slut, inte bra. Jag tillhör inte soldyrkarna, men älskar solen i skuggan!

Men att försöka knöa upp hela valrosskroppen med ben och allt i hammocken är lite för bökigt......Så benen får lov att klara lite sol.


Det har varit en skön lugn dag idag. Som vi avslutade med grillmiddag på altanen.

Och just när vi satte oss kunde vi höra hur det började droppa mot pergolatältduken. Men det var bara mysigt. Det höll sig till smådrippande under hela måltiden.

Men nu till kvällen har det tagit fart ordentligt.


Äldsta gossen sover hos en kompis. Ja, nu måste väl mamma släppa till lite. Det är ju sommarlov.

Imorgon är det ju första riktiga sommarlovsdagen. Undrar vad vi ska ta och hitta på de kommande veckorna?

Killarna älskar picknick och utflykter, så det brukar bli en hel del av det.

Vi har några olika strövområden här i kring, och sen duger den stora lekplatsen ofta gott den med.


Förr om åren var ju kompisar inget man egentligen behövde tänka på. De hade varandra och var nöjda så. Nu är det mycket mer ringande till olika vänner både här och där.

Så vi får väl se hur denna sommar ter sig.


Åh, vad jag blev sugen på en promenad i skogen.......

Av Kattis - 13 juni 2010 13:02

Mannen sålde vår fåtölj för någon vecka sedan. In slet han sedan bäddsoffan från kontoret, så att det nu står tre tvåsitsiga soffor i vardagsrummet. 

Ser inte vidare snyggt ut, eftersom de är trasiga och alldeles olika.

Men, vi får förstås mycket bättre plats........


Nu kan jag inte påstå att jag varit så oerhört engagerad i letandet efter en ny soffa.

Fast efter en liten stunds sökande land och rike runt genom webben, gav jag upp och gick in på den lokala möbelaffärens hemsida. Vi har ju faktiskt en trång liten lada full med möbler här på orten. Kan inte säga att jag varit någon trogen kund precis, men någon gång kan ju bli den förste.

Men en hemsida hade de! Och länkar till alla olika leverantörer. Så det var ju bara att kika runt.

Och in kom jag slutligen på Burhéns hemsida och hittade soffan "Rambo". En soffa i plockepinn, det var bara att mäta upp rummets storlek och knappa ihop soffan efter eget huvud. KUL!

Jag fick ihop en soffa med en bredd på 402 cm och en divan på ena sidan och en tvåsits på den andra. Längderna på sidostyckena blev då 240 cm. 

Det måste väl ändå räcka?! 

Den skulle då ta upp så gott som hela vardagsrummet. 

Men det är väl inget annat än en slöarsoffa som behövs där inne egentligen.....


Nu tillkommer ju bara den där lilla fåniga detaljen; 

vad kostar den?!

Av Kattis - 13 juni 2010 09:06

Mannen kommer nertraskande från övervåningen, klockan är inte mer än nio, så jag undrar genast vad som är fel!

Vad orsakar denna morgons tidiga uppstigning? Kan det vara solen som fått för sig att lysa över oss idag? Eller den rara fågeln som tycks ha klistrat sig fast högt upp i en av lindarna på framsidan av huset? Han sjunger vackert för oss dagarna långa......

Jag fick en sådan där väckningslampa med fågelkvitter som alarmsignal. Och det är precis samma kvitter som fågeln utanför har.

Undrar om han sitter där ute och försöker tjusa sin fantasibild av en vacker donna, som egentligen är en platsburk med digitalt ljud?! Stackar´n.......

Jag vet inte hur många gånger han lurat mig till att ta mig till sovrummet för att stänga av alarmet! Lite lustigt faktiskt.


Vi tog fram vårat nya familje TP igår kväll.Vi är riktiga TP-fantaster, har en mängd olika varianter.

Vi brukar vara tre lag, de två stora killarna, (igår skrev jag visst att den ena var sju, men han är ju åtta ju!) pappa med en av de små och sen jag med den andra. Fast vi använder endast barnfrågor, även vi vuxna. Det brukar ändå vara äldsta sonen som ser till att de vinner. Och det helt UTAN fusk!


Men att plocka fram detta igår, med så trötta barn, var lite tokigt.....

Det blev mycket skratt, men lite vääääl flamsigt.


Som åttaåringen började spelet med att säga till sin äldre bror; "jag slår och går, och du svarar på frågorna".

Bara det tyckte jag var skitkul. Jag var nog också lite trött! Men det är precis så de är de där två. Åttaåringen är en kille med full fart, och äldsta är en tänkare........

Åttaåringen fick sen otroligt roligt när de fick en fråga om häcklöpning. Oj, oj, oj, vilka bilder han kunde få fram! Han satt på sin stol och undrade om häcklöpning var att hoppa fram på rumpan.......


Ja, men de hade ju roligt i alla fall. Men vi avslutade efter två tårtbitar. Och killarna vann som vanligt........

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards