En bit ur mitt liv

Direktlänk till inlägg 2 juni 2010

Vad ingår i skolundervisningen?

Av Kattis - 2 juni 2010 21:33

Kvällen tillbringades på ängen vid ån för brännbollsspel. 

Det var en helt underbar kväll, riktigt sommarvarm.

Det var klassträff med äldsta grabbens klass.

Nyslaget gräs och mängder av flugor.......

Fast mysigt ändock.

Fika tillhör också, men så fort det var uppätet ville tre av killarna hem.

Fast mannen stannade med det andra två en stund till.


Äldsta gossen är ingen sportfåne. Han är än så länge med på judon, men annars ser han inget nöje i något idrottsligt.

Gympan klarar han utan överdrivet sura miner. 

Men det ska ju alltid genom skolan arrangeras diverse idrottsdagar. Tävlingar mot distriktets övriga skolor.

Som imorgon, KM i fotboll. 

Det som sonen avskyr mest av allt.......


Inte nog med det, utan då ska de tvunget träna på detta i veckor innan. Inte enbart på gympan utan även på lektionstid.

Idag spelade de fotboll så gott som hela dagen. 

Det var en alldeles nedbruten kille jag fick hem.


Idrott i skolan är bra. Barnen behöver röra på sig och framför allt lära sig vikten av det och grundkunskaper i hälsa.

Men sen kan det vara bra med det, anser jag. 

Varför ska man tvinga in barn i aktiviteter de absolut endast avskyr?!

Idrottsdagar kan vara kul, så länge det är på frivillig basis. Alla övriga kan deltaga från läktaren som hejarklack och liknande.

Det ger säkert en bättre sammanhållning och teamanda. Men inte när någon behöver ligga sömnlös eller genomlider åtskilliga lektioner med migrän till följd.


Mina söner ska inte behöva lära sig spela fotboll under skoltid. Det kan man göra på fritiden!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kattis - 20 augusti 2021 20:38

Vilken trötthet jag upplever just nu! Två veckor in i arbete efter en väldigt lång semester och det är klart att det tar på krafterna att komma in i rutiner igen, lära mig nya rutiner för ändrade arbetsförhållanden, jobba ihop mig med nya kollegor ...

Av Kattis - 19 augusti 2021 18:01

Nu har det snart gått en vecka sedan mitt lopp i Vemdalen och jag har lagt om min träning inför Göteborgsvarvet halvmaraton om en månad. Så nu blir det färre höjdmeter och mer tempo. Dagens träning planerade jag för att kunna jobba på det tempo jag...

Av Kattis - 16 augusti 2021 22:00


Av Kattis - 16 augusti 2021 21:58

Vemdalen fjällmaraton 45km Hade tre mål för detta lopp: 1. Klara av starten och de första fyra km utan adrenalinpåslag som resulterar i att jag är energitömd efter 500m. 2. Hålla tempot för att klara mig till 32km innan repet skulle dras efter ...

Av Kattis - 13 augusti 2021 13:24

Som på ett fullastat lasbilsflak längs en dammig grusväg genom den indiska landsbygden känns det. Trångt bland människorna, gråtande barn och snarkande äldre. Det är bara yrande fjädrar från hönsburarna staplade på taket som saknas. Jag sitter på...

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards