En bit ur mitt liv

Direktlänk till inlägg 14 maj 2010

Läs innan ni skriver en kommentar tack!!

Av Kattis - 14 maj 2010 15:54

Suck! Jag är så trött på folk som läser rampljuset och sen inte ens tar sig tid att läsa texten!

En sådan fåntratt orkar jag ju egentligen inte ens svara.........

Men om nu någon verkligen läst mitt inlägg och fått uppfattningen att jag faktiskt enbart vill ha pojkar, kan jag ju bara svara: Koppla igång hjärnan och läs en gång till!


Och Josefine som funderar på hur jag tolkade frågan kan jag svara att jag har just medvetet valt att inte tolka den alls.

Om du läser tydligt ser du just detta, att jag endast framfört två variationer av tolkningar.

Jag har också slängt en blick i hennes blogg och kunnat konstatera att det handlar om en liten ung tjej.

Men jag ville påpeka att det går att ta det på olika sätt.


Till saken hör ju att kommentarer kring mina barns kön tristat ut mig i ett antal år. Som om jag har någon som helst möjlighet att påverka detta.

Alla vänliga själar där ute har givit mig en uppsjö av olika metoder för att kunna få till en dotter.........Som om det var livsviktigt......


Så lilla flicka som gav mig frågan, jag vet att du inte menade ont.

Det gjorde inte jag heller.

Men jag är oändligt trött på dessa könskommentarer........

 
 
Åsa

Åsa

14 maj 2010 16:54

Jag har också råkat ut för ett antal kommentarer, som enbart utgått från rubriken på inlägget. Särskilt texten "Fy fan vad ful du är" fick många fjortisar att reagera. Tonåringar som inte orkade läsa mer än överskriften. Vad är det med dem? Suck. En bra definition på IQ borde vara att läsa hela texten innan man kommenterar. Oavsett ålder.

I övrigt ska jag inte påstå att jag förstår hur du känner det, eftersom jag har barn av båda könen. Men kan iaf relatera till negativa reaktioner när man är gravid "för femtioelfte gången". Ojoj, skulle kunna göra en lista på alla "lustiga/nedlåtande" kommentarer jag har fått.

Fortsätt du producera härliga grabbar! Jag tingar ett par av dem till mina tjejer sedan. ;-)

http://xecute.bloggplatsen.se

 
Josefine

Josefine

14 maj 2010 19:42

Trodde du valde att tolka det som enligt något av dina exempel eftersom du grundade hela inlägget utifrån dessa tolkningar. Därför jag la in en alternativ tolkning. Jag gjorde det inte för att jag inte läste ditt inlägg :) men jag ber om ursäkt om jag tolkade DIG fel :)

http://josefinegoransson.bloggplatsen.se

 
Katarina T

Katarina T

14 maj 2010 22:14

Nej Josefine, det var inte dig jag syftade på att inte hade läst inlägget! Nej det var en annan som undrade varför jag inte ville ha döttrar!!

http://endastgossar.bloggagratis.se

 
En smart tjej

En smart tjej

21 maj 2010 18:48

Okej! Men jag vet bara inte hur jag ska säga saker och ting jag är ju inte så gammal! Jag bara...Det blev lite fel

http://www.flexibility.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kattis - 20 augusti 2021 20:38

Vilken trötthet jag upplever just nu! Två veckor in i arbete efter en väldigt lång semester och det är klart att det tar på krafterna att komma in i rutiner igen, lära mig nya rutiner för ändrade arbetsförhållanden, jobba ihop mig med nya kollegor ...

Av Kattis - 19 augusti 2021 18:01

Nu har det snart gått en vecka sedan mitt lopp i Vemdalen och jag har lagt om min träning inför Göteborgsvarvet halvmaraton om en månad. Så nu blir det färre höjdmeter och mer tempo. Dagens träning planerade jag för att kunna jobba på det tempo jag...

Av Kattis - 16 augusti 2021 22:00


Av Kattis - 16 augusti 2021 21:58

Vemdalen fjällmaraton 45km Hade tre mål för detta lopp: 1. Klara av starten och de första fyra km utan adrenalinpåslag som resulterar i att jag är energitömd efter 500m. 2. Hålla tempot för att klara mig till 32km innan repet skulle dras efter ...

Av Kattis - 13 augusti 2021 13:24

Som på ett fullastat lasbilsflak längs en dammig grusväg genom den indiska landsbygden känns det. Trångt bland människorna, gråtande barn och snarkande äldre. Det är bara yrande fjädrar från hönsburarna staplade på taket som saknas. Jag sitter på...

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards