En bit ur mitt liv

Direktlänk till inlägg 29 april 2010

Funderingar.......

Av Kattis - 29 april 2010 13:25

Fick lite inlägg om mitt utfall mot hysteriska föräldrar.

Kul!

Flest var ni ju som höll med mig, men funderaren verkade aningen surmulen.

Jag undrar vad som skapade detta?!

Att jag inte är expert bara för att jag har "en bunt barn", håller jag onekligen med om. Även om jag tycker att det uttrycket endast låter löjligt.....

Självklart ger fler barn en större erfarenhet.

Men menar du att det är bra för barnen att vi föräldrar blir helt till oss så fort dem gjort sig illa, så ber jag verkligen dig att utveckla detta!

Det finns ingen vinst för barnet i att få se sin förälder rädd.

Som jag skrev är det förståeligt att som mamma eller pappa känna sig illa till mods när vi ser våra kära ramla och slå sig ordentligt. Men för att kunna ge vårt fulla stöd till barnet måste vi vuxna se till att hålla oss själva lugna.

Barnet tolkar situationen efter hur vi vuxna visar att vi tolkar den.....


Ser gärna att funderaren svarar med sin synpunkt!

 
 
Ingen bild

camilla larsson

29 april 2010 20:07

läste din text i rampljuset eller vad det heter. tycker du verkar stark och duktig med så många barn. jag har själv 6 syskon så jag vet

 
Jenny

Jenny

29 april 2010 20:26

Vilken fin sida du har! Är imponerad över att du har fem grabbar. Själv har jag två och fattar inte hur man skulle orka med fler =) Kram Jenny.

http://jennymelin.bloggagratis.se

 
Ingen bild

camilla larsson

29 april 2010 21:06

hej

läste din text i rampljuset

hoppas du och familjen mår bra

hör gärna av dej om du vill kram

 
Kajsa

Kajsa

29 april 2010 23:21

Om/när nåt av mina(6) barn slagit sej ger jag plåster och kärlek! Det finns ingen anledning att göra barnen rädda med ens egen rädsla för vi ska ju vara deras trygghet!/Kram

http://Kajsarina.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sweet Lea

1 maj 2010 09:53

Japp! Har själv tre grabbar och skulle man bli helt hystierisk över att de ramlar å slår sig så skulle ju ungarna bli värsta ängsliga barnen. Jag brukar (om mina små ramlar t.ex snubblar) säga oj! Vad hände? Ska mamma blåsa? Och så "upp igen" kram eller något. Ingen stor grej alls.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kattis - 20 augusti 2021 20:38

Vilken trötthet jag upplever just nu! Två veckor in i arbete efter en väldigt lång semester och det är klart att det tar på krafterna att komma in i rutiner igen, lära mig nya rutiner för ändrade arbetsförhållanden, jobba ihop mig med nya kollegor ...

Av Kattis - 19 augusti 2021 18:01

Nu har det snart gått en vecka sedan mitt lopp i Vemdalen och jag har lagt om min träning inför Göteborgsvarvet halvmaraton om en månad. Så nu blir det färre höjdmeter och mer tempo. Dagens träning planerade jag för att kunna jobba på det tempo jag...

Av Kattis - 16 augusti 2021 22:00


Av Kattis - 16 augusti 2021 21:58

Vemdalen fjällmaraton 45km Hade tre mål för detta lopp: 1. Klara av starten och de första fyra km utan adrenalinpåslag som resulterar i att jag är energitömd efter 500m. 2. Hålla tempot för att klara mig till 32km innan repet skulle dras efter ...

Av Kattis - 13 augusti 2021 13:24

Som på ett fullastat lasbilsflak längs en dammig grusväg genom den indiska landsbygden känns det. Trångt bland människorna, gråtande barn och snarkande äldre. Det är bara yrande fjädrar från hönsburarna staplade på taket som saknas. Jag sitter på...

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards