En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 22 mars 2010

Av Kattis - 22 mars 2010 07:17

Hej Anne, kul att du tittade in igen!

Min nioåring och min sexåring går på judo, det finns här i byn. 

Vi har precis fått nya lokaler, vilket dragit upp medlemsantalet alldeles väldigt. Kul!

Det ligger borta på Mölnavägen, tror jag det heter. En stor gul villa mittemot någon typ av industrilokal. På lördagar kl nio tränar jag med min fyraåring. Då är det "stor och liten". Superkul! 

Först lektränar man lite tillsammans, kryper, kullerbyttor och brottas lite. Det är ju judo,fast på en enkel nivå.

Sen får barnen springa hinderbana runt salen, medans de vuxna får brottas lite på riktigt. Och det är svinkul rent ut sagt!

Tyvärr kan jag inte vara med på det just nu.......

Men kom med på det nästa lör.!

Den riktiga judon börjar från en ålder på fem. Fast jag kan tycka att det är lite för tidigt. Sexåringen är mycket mer redo för instruktioner än en femåring.

Men som sagt, gruppen är öppen för femåringar. Och ligger på tisdagar och torsdagar klockan fem.




Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17
18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards