En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 5 februari 2010

Av Kattis - 5 februari 2010 15:58

Hörde om en tjej som avskydde benämningen "fredagsmys".......Använd det inte då!

Orden betyder ju inte mer än vad vi själva lägger i dem.

Som ordet läxor. Jag får ofta på olika föräldramöten höra föräldrar noja sig över detta med läxor, måste vi kalla det läxor. Det låter så negativt.......Va!

Ge det en annan innebörd då!

Läxor är vår chans som föräldrar att få hänga med i skolarbetet och få se hur barnen ligger till. Finns det något roligare? Borde inte göra det i alla fall.

I det här huset betyder läxor en mysig och samtidigt viktig stund med mamma. Att få visa mig och i vissa fall lära mig vad de gör under skoldagarna. 

De kallar dagen med läxor för "mammas lyckodag".......


Idag är det i vilket fall som helst fredagsmys. Hur man än väljer att lägga myset. För mig betyder det en rejält slapp kväll i soffan med barnen av storleken medium, och kanske något gott att snaska på.

För de större killarna betyder det filmkväll i ett mörkt rum a´la bio.


Jag lade ett par ögon på bakgården på väg från bilen nu i eftermiddags. Häpen kunde jag konstatera att av vårt meterhöga staket är inte mer än tjugo centimeter synligt!

Jisses, vilken vinter vi har fått ha denna säsongen!








Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards