En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 13 januari 2010

Av Kattis - 13 januari 2010 12:48

Nu vet jag hur det känns att vara champange. Att ständigt stå på kylning och hur det bubblar i hela kroppen vid minsta närmande av något som går att tolka som värme.

Nu skulle det sitta fint med en solresa...........

Det skulle nästan kunna klassas som kursemester, vårdtripp...

Jag tror att känslan av att aldrig bli rumstempererad, att vara konstant frusen, är enormt energikrävande. För jag känner mig totalt slutkörd hela tiden. Skulle kunna sova i en vecka.

Barnen som ska hämtas är hämtade och på min lista finns två saker att prioritera. Rengöring av badrum och dammsugning av källarutrymme.

Jaha, ska man sätta igång då?........

Av Kattis - 13 januari 2010 08:39

Trött på frostnupna näsor och michelinklädsel. Trött på fula mössfrisyrer och oframkomliga vägar. Trött på vintern! Förb----t trött på snön!


Idag skulle äldsta killen ha med sig hjälm och skridskor till skolan. Det kom han på halvvägs dit, ungerfär, lite överdrivet. Bara att vända hem igen och sen skynda sig tillbaka. Tack vare min goda tidsplanering var det inga större problem. Men irritationen var ett faktum.......

Sen var han själv så olycklig, kunde jag notera, eftersom han inte äger några skridskor och därmed inte har lärt sig åka. Vi har aldrig åkt skridskor och jag har aldrig köpt några. Med en veckas vinter per år känns det lite onödigt.........

Sen att det nu skulle bli rejäl vinter för första gången på ett decenium, kan man ju aldrig veta i förväg.

Nej, jag har kommit fram till att jag är ingen vintermänniska. Just nu hatar jag alla dessa förfärliga kläder som måste på hela tiden, tiden som tar för att ta på dem känns som en evighet. 

Funderade på att skapa en livsstil som skidåkande barnfamilj. Men har lämnat det helt......Kan inte tänka mig dessa av och påklädningar i det evinnerliga som det säkert blir när man är i backen och ska in och värma sig titt som tätt. USCH!

Nej, tacka vet jag badkläder.....Enkelt snabbt och bra! På med badrock vid värmning eller fika. Inga problem, barnen grejar det själva.

Jag flyttar till varmare breddgrader!

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards