En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 7 januari 2010

Av Kattis - 7 januari 2010 17:06

Idag blir det en favoritmiddag för mig och barnen.

Torsk med äggsås......Smaskens!

Mannen tycker dock inte om sådant. Han vill endast äta vanlig husmanskost och svenssonmat. Inget crosskitchen där inte.....

Själv gillar jag att prova nya recept med lite udda blandningar. Fast jag lagar ingenting jag inte sett på bild först.

Mannen skulle aldrig ens titta i en kokbok. Han lagar sådant som han gjort förut.

Alla är vi olika och tack och lov för det.

Vi har fått en Thailändsk resturangvagn här i trakten. Jag vet inte hur länge den kommer vara kvar, men jag kommer inte äta därifrån igen!

Nog för att det var gott, men hujedamej vad starkt det var!

Jag är en stor fantast av kinesisk mat. Och har varit o Thailand en gång för länge sedan, på bröllopsresa faktiskt. Men jag kommer inte ihåg att det var SÅ starkt....

Nja, men idag blir det milt och gott, fisk och potatis.

Undrar hur det kommer sig att folk i en del länder börjar äta så otroligt kryddiga rätter?!

Av Kattis - 7 januari 2010 13:26

Nu börjar vi räkna ner dagarna inför skolstarten och återgången till vardag.

Det ska bli riktigt skönt med en vardaglig lunk igen....

Idag var gubbens första arbetsdag, undrar hur trött han är när han kommer hem till kvällen. Eller om det som vanligt är panik efter ledigheterna och han inte kommer hem alls........Eller väldigt sent i alla fall.

Själv har jag vaniljbullar på jäsning och räknar med en ordentligt promenad sen med alla barnen, för att kunna bjuda på en välförtjänt kopp varm choklad med bulle till efteråt.

Finns det något godare......?

Mor min har varit här ett par dagar och gjort stora påfyllningar i skafferierna. Det är alltid lika välkommet! Sen har hon också sett till att all tvätt blivit ren. Men nu är det upp till mig att få in allt i skåpen också.

Vi har jobbat lite med matte och läsning under förmidddagen för att få igång alla små ingrodda hjärnor inför skolan. 

En nyutgåva av TP fick jag i julklapp och det har vi spelat en hel del faktiskt under lovet. Det är väldigt roligt, man lär sig enormt mycket hela tiden. 

Jag har lärt mig att en engelsk mile är 1609m och en nautisk distans är 1852m. t.ex Plus att motorvägen mellan Malmö och Helsingborg invigdes år 1953, vad det nu ska vara bra att kunna för..........

Vi fick en gitarr i julklapp av farföräldrarna hela familjen och den sitter jag och plinkar på då och då. Vi fick även en första lärobok till den.

Det är så himla kul att kunna lära sig nåt nytt!

Det ska man nog aldrig sluta med för hjärnans skull.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards