En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 4 januari 2010

Av Kattis - 4 januari 2010 21:08


"Två kroppar påverkar alltid varandra med lika stora men motriktade krafter."


Isaac Newton fyller idag 367 år. Eller han föddes för så länge sedan.


En rolig vetskap kanske?

Så här dagarna efter nyår känns det som om hela världen har, om inte stannat helt, så åtminstone bromsat in ordentligt.

Affärer som brukar vara öppna, har stängt fortfarande. Människor är inte ute och rör sig så mycket som vanligt.......


Hur går det med alla nyårslöften då? Någon som redan falerat, eller kanske inte riktigt börjat än?

Jag är inte så mycket för sådana där löften som sagt. Men något jag ska komma igång med igen är min vardagliga träning. För den har halkat efter rejält nu under jul och nyårshelgerna. Och det känns i hela kroppen!

Mannen säger att jag ser ut precis som vanligt, om jag skulle fråga alltså. Och det gör jag förmodligen, ser ut som vanligt menar jag. Tror inte det hinner hända så väldigt mycket på ett par veckor. Men psykiskt så gör det att jag känner mig i storlek med en elefant.....

Psyket kan få en till mycket konstigheter.

Jag kan till exempel ha lite svårt att acceptera min lyckliga livssitutaion. Det kan bli så att jag nästan letar efter problem och olyckor. För att liksom hinna före dem. 

Bara för att jag innerst inne inte vågar lite på att livet är så bra som det är!

Det är helknäppt!

Men nog säkert inget konstigt.......

Fast jag är lite konstig, och det är jag så gärna.

Av Kattis - 4 januari 2010 14:26

Har läst alla Dan Browns böcker, och älskar dem väldigt!

Jag har därigenom även blivit enormt intresserad av alla ordrar och olika gruppkonstellationer. Illuminati, Tempelriddarna, Frimurarna och m.m

Nu har jag försökt läsa lite om den där sammanslutningen som kallas Bildenburger. Finns den? Är det verkligen troligt eller är det endast en science fiction idé?

Enligt en del är deras huvudsyfte att få i ordning en-värlsstyre. One World Government...

Målet är En regering, En världsreligion, En valuta, Ett överhuvud.

En del hävdar också att de vill minska världens befolkning till en mängd på

ca. 500 000. Och att de därför är dem som själva tillverkar alla dessa dödliga sjukdomar som aids, fågelinfluensa och nu senast svininfluensan.........

För att på så sätt få "bort" stora delar av människoskaran.

Hmmmmmmm.........

Låter lite väl scince fiction. I mina öron i alla fall.

Det finns en hel del klipp på youtube om allt detta. Ni kan ju titta lite om ni är intresserade.

För intressant tycker jag att det är. Även om det till stora delar verkar ganska otroligt.

Men vi hade ju andra världskriget med sina märkligheter..........

Några fler Hitlerindivider kan det säkert finnas på denna jord, och om de får slå sina huvuden ihop. Vad kan det då resultera i?

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards