En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 30 december 2009

Av Kattis - 30 december 2009 21:17

Så ramlar kvällen in över oss igen. Kommer plötsligt, men alltid lika välkommet.

Dagar fulla av äventyr ger både fulla energidepåer och tömda kraftpåsar.

Tröttheten kramar slutligen musten ur en.

Tyvärr har jag väldigt svårt att sova borta. Min säng hemma är nog min kropps egen helgedom. Finns ingen skönare plats, och inte heller någon skönare kudde än min egen.


Någon klok sa en gång att lycka var gemenskap och grupptillhörighet.

Att känna sig välkommen och avslappnad i en samvaro med andra, är en sann lyckokänsla.

Att få umgås och spendera tid med nära och kära är fulländande.....


Idag har vi gjort just det. Varit på det lokala äventyrsbadet med två av mina syskon och deras familjer. Det roade barnen alldeles väldigt.

Sen var det hamburgare och tårta hemma hos systern min. Otroligt mysigt!

Tack för denna underbara dag.............

Av Kattis - 30 december 2009 11:28

Då sommarens värme ännu fanns, var vattnet i sjön så kallt att inga av mina kroppsdelar ville blöta sig.

Nu är vintern här med isande kyla, men nu är kölden så stark att skillnaden i temperatur mellan luft och vatten är för stor, för att isen ska kunna lägga sig. Nu är sjövattnet varmt...........

Ångan ligger som ett konstant täcke över hela ytan. Bergen hjälper till att hålla dimman fast i dalen.

Det som förut var kallt, är nu i kölden varmt. Allt är relativt.......

Som sagt, det som rätt är, är också fel.


Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards