En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 17 december 2009

Av Kattis - 17 december 2009 20:40

Nu är det jag som kryper ner under täcket med mina goda bok. "Den förlorade symbolen"- Dan brown. Mycket spännande och läsvärd! Rekommenderas varmt.


Hyser starka förhoppningar om att plogbilarna hinner med sitt innan dagen gryr imorgon. Så att en annan kan komma iväg och hem utan tretton panikattacker på vägen! Snön har i alla fall slutat falla just för tillfället. Vi får väl se vad vädergudarna roar oss med inatt.........


Tänka att det är precis en vecka kvar till julafton. Vi har inte hunnit med allt än!

Marsipanfigurer med chokladdopp är ett mycket viktigt exempel på vad som måste hinnas med inom de närmsta dagarna. Knäck struntar jag totalt i, ischoklad likaså. Alladinasken står i skåpet, öppnas på dagen D.

Det var godiset det. Sen finns en stor bunt filtbitar i olika färger som det skulle pysslas med. Och tomtar som ska målas och trådhjärtan som ska fixas..........

Oj, oj. Ingen rast ingen ro............

Av Kattis - 17 december 2009 15:42

Nu har jag fått hem mina grabbar. Jag tog resolut med mig min förstaklassare hem från skolan samtidigt som sexåringen slutade. Fast han egentligen skulle stanna två timmar till. Allt för att slippa ge mig ut en gång till!

Det är fasligt vilken tid det kan ta för plogbilarna att ordna till det. Vi fick vår väg plogad vid nio i morse, vid elva låg snön två decimeter djup på vägen igen. Och sen fick vi den inte plogad förräns till två! Då hade jag redan hämtat hem grabbarna...

Nej, i ett sådant här väder borde skolan hållas stängt. Men det är klart att det hade varit annorlunda om snöandet upphört redan på morgonen. Då hade ju plogandet gett resultat som hållit i sig.

Min lille fyrbenta vän har det inte heller så lätt i detta snökaos. Altanen som ligger ganska skyddad är ändå för igensnöad för att han ska kunna komma fram. Det blev en snabbkissning vid trappan och in igen.



  



Nej, men som sagt. Vi får en underbar jul!


Ikväll är det musikaldags. Nu är det upp till bevis för lille ekorren. Får se om dräkten håller, jag har ju inte sett någon annans utstyrsel.

Spännande värre............

Av Kattis - 17 december 2009 08:52

Utanför fönstret ger mig vädret associationer till något ur Astrid Lindgrens värld.

Tänk rövarnas julbad i Ronja, snöstormen hos Emil eller Madickens julafton.

Ett riktigt väldans vinterväder har vi fått oss! Nu är det jul på alla sätt och vis. Det är bara att tacka och ta emot........Gnäll inte först över dåligt julväder och nu över att det är för mycket! 

Dock måste jag medge att när jag vaknade med glädje ......Nej, nej.

Men jag menar att promenaden till skolan alldeles tog musten ur mig.

Jag får nog fylla på med julmust! Äh, vad håller jag på med.......

Det var fruktansvärt jobbigt att försöka ploga sig fram med barnvagnen, när dessutom snön vräkte ner i ansiktet på oss alla. Jag ville inte sätta lille D i en pulka och få ALL snö över sig när han precis varit febrig i flera dagar.

Och bilen rör jag inte gärna innan de hunnit ploga, vilket lär ta ett tag. Fast sen måste jag ju ploga fram bilen också............

Nej, hade jag förstått hur jobbigt det var hade jag låtit barnen varit hemma idag!

Jag måste ju hämta hem dem också, vid två olika tider dessutom....


Men det kommer bli en otroligt underbar julafton med all den här snön!

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards