En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 7 december 2009

Av Kattis - 7 december 2009 20:47

Vandrar längs livet med en blick mot horisonten.

Långsamt går jag stigen fram på väldigt lätta fötter.

Jag bär på enorma mängder glädje,

en lätt packning fylld med lycka.

Kan en människa ges hur mycket kärlek som helst?

Att jag skulle komma att gå denna fantastiska väg genom åren,

att jag skulle få uppleva allt detta magiska.

Vilket äventyr........     

Av Kattis - 7 december 2009 13:01

Girighet och snålhet, två sidor av samma mynt.

För mig är de två riktigt svåra synder. Jag har väldigt svårt med folk som är snåla och egoistiska. Vad det kan komma sig av vete .....

Men en av mina gossar blir som knäpp när han får godis eller bullar och liknande. Först sparar han det tills alla andra har ätit upp allt sitt och sen när han ätit upp tar han godispappret  och slickar på det i det oändliga. Ska suga i sig varenda minsta arom. Och det klarar jag inte av, jag blir så irriterad. Det är i mina ögon vedervärdigt! Man äter upp och slänger skräpet. Punkt. 

Som att spara på använda fryspåsar eller åka tre mil för att köpa bananer som kostar en krona mindre per kilo.....

Man ska inte värdera pengar så fruktansvärt. Det betyder inte allt. Självklart vill jag inte håna de med så dålig ekonomi att de måste vända på varje krona, det är en helt annan sak.

Men jag tror att ju hårdare man håller i något, desto lättare glider det ifrån en.

Desto räddare man är för att ramla, desto lättare ramlar man. 

Det man lägger mycket energi på, dras mot en......

Av Kattis - 7 december 2009 10:58

Vi har redan passerat andra advent.......

Måndag igen och snart har denna veckan också gått.

Ingen av mina barn ska vara med på något luciatåg i år. Och det känns ganska skönt faktiskt. Förra året var det tre uppträdanden som skulle ses.

Dock ska en av grabbarna vara ekorre i någon musikal av nåt slag om två veckor.

En svans står därmed på att-göra-listan.

Men nu ska det bytas blöja......

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards