En bit ur mitt liv

Alla inlägg under november 2009

Av Kattis - 27 november 2009 11:57

En strand helt tom och öde, havet är alldeles tyst och mörkt. Borta vid horisonten kan jag känna löften om ljusning, från en sol på sakta uppgång.

Måsarna seglar bland molnen och vassen böjer sig lätt. Som en andakt inför morgonstunden och en lovsång inför den nya dagen.

Jag bär på minnen av en sorgsen barndom, och på hopp om framtiden. Har en plan för vägen framåt, en detaljerad målbild.

Om jag ordnar en förenklad beskrivning borde jag klara mig dit. En fot framför den andra och andningen in och ut....

Jag vet precis vart jag vill komma och måste göra varje val med tanke på det.

Ingen annan kommer ge mig en stjuss på vägen, det är bara jag som kan hjälpa mig själv. Vilka sorger och synder jag än bär på, så är det mitt val hur de ska hanteras och hur de ska påverka mig.

En fisk slår i vassen och horisonten börjar glöda. En svag värme känns mot min kind.

Jag har en lycka djupt in i mig. En vetskap om glädje som kommer.

Av Kattis - 27 november 2009 11:54

Nu hänger julgardinerna i köket uppe och stjärnorna i fönstren likaså.

Börjar få lite städmani inför festen imorgon.....

Kanske att jag hinner få upp någon julgardin till övervåningen också. Men jag tröstar mig med att vi ska fira thanksgiving och inte jul, så allt detta är ju inte något krav.

Men det är klart att en vill få det snyggt och prydligt.......

Av Kattis - 27 november 2009 08:52

Gårdagens matlagning stod J och lille D för. Han var väldigt noggrann och krävde smakprov titt som tätt för att kunna hålla koll på att allt stod rätt till.     

Av Kattis - 26 november 2009 21:48

På lördag är det thanksgivingfest här i huset. Så idag har vi förberett lite grann och imorgon ska det förberedas mycket grann. 

Stuffing, coleslaw, cranberrysauce, turkey, sweetpotatoes, gravy m.m

Det ska vara riktigt amerikansk thanksgiving. Vi har ju förstås inte samma saker att vara tacksamma för som amerikanerna. Men mycket att vara tacksamma för har vi. Det ska naturligtvis i äkta USA-anda tävlas i turkeycalling! Leta upp det på youtube om du är nyfiken. Knasigt värre......

Sen ska vi ha massa andra roliga lekar. Men det tänker jag inte berätta nu, ifall någon läser...

Av Kattis - 26 november 2009 13:24

Imorse hann jag kratta klart tomten, sen fick jag besök och en trevlig fikastund.

Har sen lyckats få hem en gosse och få i oss lite lunch av den sämre varianten. Och nu väntar nästa besök och säkerligen en lika trevlig fikastund.

Jag klagar inte , tvärtom! Men ibland får man ihop veckans sociala stunder på en gång liksom.

Jag är inte av den mest sociala sorten, men det är klart att man måste få lite människoutbyte, på nåt sätt.

Däremot lider min tvätthög och mitt tomma kylskåp.......

Men, men. Var ska har väl sin tid. Idag är det social fullmatning.

Av Kattis - 25 november 2009 20:17

Livet har sina upp och nedgångar. Vi har alla våra sorger och synder. Den enda skillnaden är hur vi bär dem.

Min barndom var inte den lättaste. Tyvärr var jag inte sen att fylla på mina sorger med andra bedrövelser. Sorgen väger lättare bredvid andra, ni vet.....

Men man lär sig hantera dem och bära dem. Som en välanpassad ryggsäck, med kraftigt vadderade remmar. Däremot glömmer man dem aldrig.... 

Och rätt som det är, i ett ögonblick av tillfälligheter, stöts säcken ur sin placering och alla minnen ramlar omkring i en enda villervalla.

Då krävs det några krafttag och en rejäl skakning för att få den på plats igen.

Sen är det bara att traska vidare..........

Av Kattis - 25 november 2009 20:12



Jag bär en ryggsäck full av sten,

vanan har gjort mig stark.

Det händer dock att någon sten

lägger sig på tvären,

tyngden blir felfördelad

och kroppen förskräckligt trött.

Det gäller att skaka till dem,

så att de lägger sig tillrätta igen.




                  KT 09

Av Kattis - 25 november 2009 13:30

Tänkte ta den vanliga promenaden för att hämta hem två killar från skolan. Skickade ut Si med hjälm på huvudet, han ville som alltid cykla.

Efter kom jag med lille D i vagnen. Jag hann bara ut så fick vi vända in igen.

Vad är det med detta väder? Nu får det banne mig va nog!

Okej om det är aningens för varmt, men denna väta gör mig galen. Det kan väl få vara lite torrt i ett par dagar i alla fall.........

Jag har nu krattat ihop sex säckar med dyngsura löv. Vilket säkerligen kommer göra min kära man lika sur då han ska försöka hälla ut den sörjan i containern på tippen. För dit kör INTE jag!! Kalla mig fjantig, fjollig eller vad ni vill. Men jag tar mig inte till tippen.

På tippen finns de värsta soppoliserna i universum. Det är ju knappt att man får slänga löven där som det är nu förtiden. Inte konstigt att alla sopor ligger längs vägarna! Vi får till exempel inte slänga jord på vår tipp. Så då måste det ju vara tillåtet att dumpa ett lass med skräpjord och ogräsrens i skogen var som helst?!

Jag fick nämligen gräva bort en ungefär fem kvadratmeter stor rabatt som var full med hirskål. Det är inget jag lägger någonstans på min tomt.....

Ja,ja,nog med skitsnack. Dags att hämta hem nästa pojk.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards