En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 15 november 2009

Av Kattis - 15 november 2009 21:43

Jag och äldsta sonen hade en stund i bilen på väg upp till Södertälje tidigt i morse. Det är då man får sitta och lyssna till alla hans funderingar och invecklade tankar om ditten och datten.

Dagens undran låg i havsvattnets sälta. Varför är inte också sjövatten salt? Det kommer från samma regn.....

Jag kunde inte riktigt svara på den frågan, men har alltid velat lära mina barn att söka reda på svar. Jag har letat lite halvdant på nätet, men inte fått något pedagogiskt att komma med.

Sen kom jag på att faster min är ju marinbiolog, så nu ligger min fråga hos henne. Hoppas hon ger mig något bra, som jag kan förklara förståeligt till gossen.

Annars kanske någon av er vet?

Av Kattis - 15 november 2009 13:01

Det var inte en supertaggad och glad kille som kom upp imorse, redo för judotävling i Södertälje.

Men han fick i sig ett par smörgåsar och vi kom iväg i god tid. Det brukar vara bra för honom att hinna acklimatisera sig en stund innan den stora folkmassan anländer.

Efter diverse invägning och betalning startar uppvärmningen. Det är en mycket tveksam kille som tydligt ger sig själv en knuff i baken innan han hakar på de övriga deltagarna.

Sen samlar tränaren in sina klubbmedlemmar för lite genomgång innan allvaret börjar.

Och plötsligt ropar tränaren upp inför första matchen på matta A. Och upp ropas Ra namn direkt!

Nu slog mitt hjärta trippelslag. Han som inte ens ville va med, blir nu uppropad med en gång.

Men han går utan större tvekan och ställer sig på plats och kör sin match tills vinst!

Hela tiden hejar klubbkompisar och föräldrar i massor. Det måste ha gett honom en enorm inre styrka.

Kanske en lite höjning av självförtroendet?

De följande två matcherna leder inte till vinst, men inte heller till någon större förlust. Det blev oavgjort, men poängen gick till motståndaren eftersom denne visade en större aktivitet.


På pallen kom han ändå med brons i medaljen.

Men hos mig är han den största vinnaren av dem alla.

Han klev upp där på mattan och gick alla sina matcher med en riktigt kämparvilja!



Av Kattis - 15 november 2009 07:10

Så ska det dras iväg till gossarnas första judodistriktsmästerskap. Och lille Sa som opererade sig i onsdags kan ju inte vara med, tycker lite synd om honom. Men, men.....

Jag är aningens spänd inför denna dag. Det ska bli spännande att se hur Ra tacklar detta med tävling, han är ju inte precis någon bufflig typ. Men jag ska verkligen föröska få honom att ge järnet idag och tuffa till sig ordentligt.

Vi får väl se hur det går, jag är lycklig om han vågar vara med!

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards