En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 5 november 2009

Av Kattis - 5 november 2009 21:25

Satt igår som åhörare vid mitt första kommunfullmäktige. Det var riktigt roligt och spännande! Faktiskt.

Det klubbade igenom beslut om byggplaner och ökad peng till bygget av en skolmatsal m.m Och samtidigt var det skämt och skratt emellan alla ledamöter. Tyvärr visade det sig att de skulle fortsätta till närmare midnatt, och så länge orkade jag och min vän inte stanna. Vi höll ut till tio, sen började vi bli nervösa över morgonen därpå. Att vi skulle orka upp. Men det var otroligt kul att få se hur det gick till. Det var definitivt inte sista gången jag medverkar vid något sådant!

Det är väldigt kul att veta hur planerna går i kommunen, att när man pratar med bekanta faktiskt veta vad som är på gång.

Av Kattis - 5 november 2009 13:33

Var kommer alla pengarna ifrån? Hur får man dem egentligen, och allra viktigast, varför?

Är de något som kommer efter ett väl utfört arbete eller är det något som i efterhand ska visa sig vara välförtjänt?

Vad vill vi att våra barn ska få för inställning kring detta....................?

Jag hör många påpeka att de ungdomar som kommer ut i arbetslivet idag är oerhört lata och overksamma. De visar ingen geist eller företagsamhet överhuvudtaget. Allt enligt dem som försökt få in nyanställningar bland ungdomar.

Hur kommer det sig? Är det något som blivit inlärt eller är det rent allmänt en generationsfråga? Har det alltid varit så?

Kan vi på något sätt ändra på detta?

Jag hörde på radion igår att barn har rätt till en veckopeng/månadspeng utan någon ansträngning alls. Varför då, undrar jag? Det är inte alls den tanken jag vill lära ut till mina barn. Menar de att pengen ska var löning av ett ansträngande skolarbete? För då är det ju faktiskt något som ska "bevisas" också, och inte alls en gratis inkomst.

Nej, jag vill lära mina barn att om de jobbar hårt och visar vilja att nå ett mål, så lönar det sig. Jag vill inte ge dem en peng som det sen ska tjatas om att de ska jobba för. Då blir det ju ett negativt moment.

Jag vill att de ska se att det är arbetet som ger dem lönen.

Av Kattis - 5 november 2009 09:15

Det är naturligtvis upp till varje individ att själv ta ställning kring vaccineringens tagande eller inte. Men som det är just nu pågår ett enormt propagerande för denna spruta. Så till den grad att  man försöker gå över människors skuldkänslor för att få hela befolkningen att vaccinera sig.

"Om du inte vill vaccinera dig själv, så gör det för att skydda de runt omkring dig."

Som jag sa tidigare känns det konstigt att jag måste vaccinera mig pga av någon annan. De som verkligen vill skydda sig får ju själva ta detta konstgjorda sjukdomsskydd.

Jag är väl medveten om att det finns de inom riskgruppen som faktiskt inte kan ta vaccinet pga olika alleriger eller överkänsligheter. Men om det ändock är så att jag väljer att bli sjuk och få en naturlig vaccinering som håller fyra gånger längre än den konstgjorda, så ska det inte var något som straffar mig på något sätt.

Jag vet att det i detta nu pågår så gott som en lätt mobbing mot dem som väljer att avstå vaccinering. Och det är något jag starkt motsätter mig!

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards