En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 4 november 2009

Av Kattis - 4 november 2009 09:01

Åh, dessa kösystem! Det krävs en kö för varje aktiv handling. Kö för att komma fram på linjen, kö för att få betala, kö för att komma framåt. Kö för att leva.........Kö till fröken, kö till mamma (hemska tanke, men ibland blir det så), kö till mannen (alla barnen står i vägen), kö till maten, kö till toan. Kö vid jackorna och kö för att komma ut.

Nu hoppas jag ni förstår att alla köer inte gäller här hemma, fast man kan nog ledas till att tro det.

Jag gillar inte detta nya, ganska i alla fall, system med att ringa och knappa in sitt nummer för att sen få vänta på att bli uppringd. Alltid på en tid som inte alls passar sig. Vid skolhämtning eller i kassan på Ica.

Är det inte bättre med en vanlig telefonkö, då kan de som egentligen inte har så bråttom fram tappa orken och kliva ur kön. Nu får alla en plats, oavsett behov.

Men i detta landet ska det ju vara så f-annat rättvist! Tror vi att det är så livet är, eller vill vi lura oss själva........

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards