En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 24 september 2009

Av Kattis - 24 september 2009 09:40

Ja, nu börjar orden dugga tätt ur min lille D.........De viktigaste kommer först naturligtvis.

Men det härmas och ljudas hela tiden. Vare sig det gäller att låta som någon som spottar tandkräm eller lockar på hunden. Det är väldigt roligt för det mesta.....Men när han sitter och drar sin ramsa ; bajs, bajs, bajs, när vi går förbi folksamlingen vid Ica känns det lite dumt. Men skolbarnen, som kommer fram när vi väntar på en av bröderna, tycker att det är alldeles otroligt komiskt!

Ja, det är inte klokt vad det går fort.......Liten blir stor på ett kick. Ett och ett halvt år.........

Och den äldsta på nio! Har jag varit mamma i nio år!!!

Jag minns så väl när jag satt med honom, första barnet, och han var inte mer än några månader. Jag kunde inte begripa hur jag skulle lyckas få honom att bli stor och växa upp. Att jag skulle kunna "göra honom" till en femåring.

Det var fyra år sen han passerade den åldern...........Hjälp!

Och då inser man oundvikligen att en annan måste ju också ha åldrats i samma tappning...

Och vad alla än säger om obetydelsen av ålder, jag vill inte bli gammal. Nu får det vara stopp! Inte en dag äldre tänker jag bli. VÄGRAR!

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards