En bit ur mitt liv

Alla inlägg under augusti 2009

Av Kattis - 20 augusti 2009 13:18

Gårdagen började med en vända till inspelningsplatsen vid elva. Det pågick filmning hela tiden, vår väntan blev dock lång.

De bjöd på dricka och frukt och alla barnen fann sina egna sysselsättningar. När det väl var vår tur, visade det sig att alla skulle få vara med föräldrar som barn. Vi blev utställda på olika platser för att leka och ha kul. "Busa runt och rör på er"..........

Ja, det var väl inte så svårt. En rolig uppgift. Efter en kvart kändes det dock som om vi kunde ha busat färdigt. Men det var bara att fortsätta. I trekvart höll filmningen på, och då var jag alldeles svimfärdig av hunger.

Sen fick vi ta oss hem för en snabb lunch. Jag hade i ovissheten om denna filmdag, lovat barnen en tur till ToysRus. De har fyllt sina kulflaskor och fått pengar i födelsedagsgåva. Plus att det vankas tre kalas i helgen.

Till Toysen kom vi och fann massa skoj! Det var mycket lyckliga barn som kom hem igen......"Åh, mamma! Jag älskar dig!" gånger flera.....

Väl hemma, till klockan fyra, hann de bygga lite och äta några smörgåsar innan det var dags för en vända till filmplatsen igen.

Det blev åter en lång väntan innan det var dags för oss med alla barn.

Sen var det fem trötta barn, den ena tröttare än den andra, som släntrade iväg till bilen och hem till det bejublade legot igen.

 Idag är det en mamma med väldigt ont i ryggen, kanske skulle ta ett par alvedon......;)

Av Kattis - 19 augusti 2009 09:41

Ska snart ta mina gossar till en reklamfilmsinspelning. Det är endast P som ska vara med nu på förmiddagen. Ikväll är det inspelning igen och då ska både R och P ingå. Det ska bli häftigt att se vad som kommer hända.

Kanske det är något riktigt roligt............som de kommer minnas för resten av livet.

Till och med pappsen kommer hem för att följa med nu på den första inspelningen.

En riktig liten kameralus har han ju alltid varit min lilla loppa. Han kommer nog tycka att det är superkul!

Av Kattis - 18 augusti 2009 18:23

Häromdagen stod jag i sisådär lagom stress och stekte hamburgare till lunch. Barnen var hungriga, fast inte hälften så mycket som jag själv.

Det var sådana där enorma burgare som endast går att trycka ner två och två i stekpannan. Och så vände jag den ena med ett platt.........

Stänkte ner hela min ena underarm och skrek som bara den! Tror till och med en eller annan svordom flög ur mig i smärtan. Jag brukar klara mig utan dem i vanliga fall................

Jag spolade väl av armen en stund, men var sen tvungen att fortsätt ta hand om mina burgare.

Ett par timmar senare var jag alldeles prickig, eller snarare fläckig.....

Det ser inte vackert ut. Tankarna går mot svinpest.

Och igår var säsongens första MMA.......Aj!

Brottas och bli sliten i den armen gjorde så att flertalet av blåsorna revs sönder. Och att sen få in alla andras svett och baciller däri, infektion....

Nej, det där med att laga mat är som sagt inte min grej......

Farligt kan det bli, med mig i närheten.

Av Kattis - 17 augusti 2009 22:05

Så var helgen till ända.

Bror kom med tjej och dotter tillsammans med syster med en dotter, redan på fredagen. Vi hann få en trevlig kväll med middag och soffslöande innan dopdagen.

Dopet blev jättebra, så klart med en svågerpräst, och vacker skönsång som inte fick tårarna att stanna inne.

Vi firade tioårig bröllopsdag dagen innan dopet, så en av låtarna var aningens dedikerad till det faktumet. Och det var mycket stämningsfullt, i alla fall för oss... 

Sen var det grillning och massa gott, vilket visade sig vara uppskattat. Det slukades från stora fat.Jag var rädd att jag ordnat med alldeles för mycket, men det fanns det ingen risk för. Det mest gick åt.

Till sist tårta och den obligatoriska presentöppningen.....

Lille D satt på bordet och fick ett paket i taget. Han var gudomligt söt!

Jag hjälpte honom med de små smyckesaskarna, men han tittade mycket noga och var väl medveten om att de var till honom.

Folket stod runt bordet och tjattrade så det var svårt att göra sig hörd.

Men tänk att det är stunder jag njuter av......att riktigt kunna höra att människor har trevligt!

Det minns jag så otroligt väl från vårt bröllop, att jag kunde stanna upp och bara lyssna......... på allt pladder runt omkring. Tänk vad tråkigt det är med fester där ingen vågar yttra ett ord. Än mindre råka hosta eller resa sig för ett toabesök.

Jag ska se till att få in lite bilder så fort jag kan, men inte nu.....

Jag måste sova lite, trött, trött, trött...........

Av Kattis - 13 augusti 2009 17:04

Klockan tickar ljudlöst fram

undrar just när den kommer dit den vill

För dit jag vill kommer den aldrig.........

Som om tiden går på halvfart

var sekund blir två

Förståndet säger mig att tiden är den samma

men det är inget mina känslor kan förstå..........

Av Kattis - 13 augusti 2009 12:57

Det har gått några dagar nu utan någon direkt sommarvärme.

Lite kvavt i luften, så där så man blir alldeles svettig bara man går ett varv runt huset.

Ser fram emot en helg med mina syskon, ska bli helt fantastiskt roligt att få dem på besök! Hoppas även på en trevlig grillkväll med andra nära och kära under lördagen. Det blir inte så ofta vi träffar allihopa..........

Nu får vi bara hålla tummarna för att vädret är med oss. Det skulle ju vara så underbart om det kunde vara varmt och strålande sol. Det underlättar ju, med tanke på utrymmet. Men, som man brukar säga, finns det hjärterum, finns det stjärterum. Var nu det kommer ifrån......

Jag har funderat lite på det där med killarnas rumsstädning.

De sköter sånt själva, förutom dammsugning. Men hur långt får jag då dra mina krav??

Jag vet att jag hört förra barnpsykologen på tv4 säga att tonåringar är annorlunda. Att de vänder på dygnet och inte kan sova mellan tio och tio, utan sover till ett på dagen. Av naturliga psykologiska skäl....

Och att de inte kan hålla samma ordning som senare i vuxen ålder, utan att de har det stökigare. Skulle man bara finna sig i det då eller?

Nu är inte mina killar tonåringar ännu, men dock befinner de sig i "lilla tonåren". Vid nioårsåldern.....

De ser till att få rent på golvet och på bord och byrå. men bokhyllorna ser rent förskräckliga ut. Men det är alla deras saker, plus legobyggen. Jag kan väl inte bara börja röja där hur som helst...........Eller?

Helst skulle jag ta en svart sopsäck och bara slänga ALLT!

Men så kan jag ju inte göra, men var drar man gränsen?

Av Kattis - 12 augusti 2009 12:44

I morse fick jag köra iväg tre av mina barn till deras vänner. Jag tycker annars om att ha mina barn i kring mig, men ibland får man ge med sig....

Så sen dess har det enbart varit äldst och yngst hemma.

Vi har spelat spel, gått på promenad och ätit mysig (läs ensam) lunch tillsammans.

Det känns helt dött.....Som om vi vore ensamma i hela världen!

Vad ska man göra...............?

Det är helt tyst, så där så att det ringer i öronen.

Nu ska lille D sova, och det kommer jag också göra om inget händer snart..............

Jag tror jag får ta hem mina barn igen!


Tänk att det finns dem som kommer hem tidigt från jobbet någon dag och låter bli att hämta sina barn från dagis/fritids!! För att få en stunds lugn och ro. Jag kan inte få lugn och ro när mina barn inte är hos mig!

Det är sorgligt hur det är i en del familjer.....

Pappor som jobbar över konstant för att slippa komma hem....

Mammor som längtar tillbaka till jobbet från föräldraledigheten för att slippa barnen ett tag...

Ibland tror jag människor skaffar barn enbart för att kunna "pricka av" en punkt på sin livslista. Som om det känns obligatoriskt att ha barn, bevisa för omvärlden att man kan liksom.


Visst vill vi nog alla ha en stund för oss själva ibland, och det har vi väl rätt till i stort. Men då handlar det väl mer om vad vi själva vill få göra, inte slippa ifrån.

Jag har alltid haft en liten ångest över att livet går så fort. Snart är det slut liksom. Men nu kan jag mer känna en lycka över den framtida ålderdomen, då barnen fått egna liv och jag kan resa och göra lite mer roligheter med gubben på egen hand. Och kunna prata efter måltiden hur länge vi vill, utan ett kladdigt barn som måste tvättas eller liknande.


Var stund har sin tid...................njut i nuet.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards