En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 4 augusti 2009

Av Kattis - 4 augusti 2009 12:39

Hur kommer det sig att det så ofta tycks vara så att värmen tar semester samtidigt som oss?! Den försvann samma dag vår ledighet började, och idag är den tillbaka igen.........

Sitter just nu i en någorlunda sval miljö inne på kontoret och försöker få lille D att sova en stund. Men han verkar rätt pigg idag av någon anledning.

Funderade på att trampa iväg med grabbarna till parken, men det var ingen som riktigt visade något intresse. Och jag känner nog mig rätt nöjd med det. I denna hettan sitter jag helst nära plaskpoolen.

Snart är det dags för skola igen. Jag kan inte begripa att jag har tre killar som ska dit i år! Sexårs, ettan och fyran......Jag älskar skolan, så det ska bli såååå roligt. Jag tillhör de få procent som tycker de har för lite läxor. Fast de har ju så gott som inga alls.

Åh, nu somnade han!

Jag har märkt att de flesta föräldrarna är rädda för läxor och känner ett starkt motstånd mot dem. Varför? Det är ju så gott som enda sättet för oss att se vad de gör och vart de kommit. Och hos oss är läxor en stunds pyssel med mamma, en liten egen stund.

Det är ju bara mysigt!



Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards