En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 3 augusti 2009

Av Kattis - 3 augusti 2009 21:15

Jag fick låna lurar med musik av gubben och skuttade iväg alldeles alena. Och tjo! vad det gick! Tyvärr dog telefonen precis mitt i REMEEEEMBER, och då hade jag ännu halva vägen kvar. Det här går aldrig kände jag. Det gör det visst det tänkte jag och så lät jag låten gå i mitt huvud om och om igen tills jag var hemma. Jag hade klarat det helt själv!!!

Har ni sett Troja? Och hört musiken? Det är bland det vackraste som låtits höras i denna värld. Jag måste se om jag hittar den åt er. Den får bara inte missas..............

Av Kattis - 3 augusti 2009 13:07

Det var förra söndagen jag drog på mig löparskorna första gången.

Det är ett par år sen jag sist var ute på löparturné. Annars är det mest motionscykeln som är min konditionspolare. Förrutom då jag går på friskis, men det är utbytt mot MMA nu för tiden.

Och det var med skam i kroppen jag insåg att det var just detta mina arma lungor behövde. Fy, vad jobbigt det var! Jag trodde jag skulle dö. Inhalatorn gjorde inte sitt jobb, den måste vara gammal.........

En runda på 3,8 km tog mig 25 minuter. Jag ömsom sprang, ömsom gick snabbt. Jag gick mest om jag ska vara ärlig.........

På onsdagen tog jag tur nummer två, det kändes redan mycket bättre. Inhalatorn hjälpte lite mer och jag kunde säkerligen springa åtminstonde hälften av vägen totalt sett. Det tog mig nu 24 min.

Men i lördags var mor min här och då ville gubben springa med mig.

Suck, kände jag eftersom han gjort rundan på mindre än 18 minuter varje gång.

Men okej då. Han drog mig psykiskt som en riktigt nordsvensk!

Jag joggade i ett mycket långsammare tempo än jag sprang i förut, men jag gjorde det HELA vägen! Åh, vad glad jag var. Tiden gick ner med en minut till, 23 alltså.

Idag är det dags igen, men nu känns det genast läskigt. Jag måste klara det alldeles ensam nu.


Ensam är stark eller.............?

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards