En bit ur mitt liv

Alla inlägg under juli 2009

Av Kattis - 3 juli 2009 13:21

En mors största sorg är då hennes barn mår dåligt........

Lille D fick feber igår, inget mer med det alltså, bara vanlig feber. men det räcker för att få en mors nerver på helspänn och tålamodet i botten.

Det är verkligen som en varghonas vädring av fara!

Nog är det lustigt hur vi ännu är så präglade av vårat genetiska ursprung. Ändå ifrån den tiden då vi var tvugna att vara på vår vakt inför främmande stammar eller farliga djur.

Ett barn som skriker tröstlöst, då ingenting hjälper. Kan trigga igång den lugnaste.........

Å andra sidan finns det heller inget som gläder en mor så mycket som att se sina barn glada och lyckliga! Och det är väl därför man strävar efter det med hela den enorma kraft man besitter som mor.......




Av Kattis - 2 juli 2009 14:32

Nätter spenderade i ett rum med en konstant temperatur över 25 grader är inte att rekommendera. Sömnen blir minst sagt störd. Lille D vaknar ideligen natten igenom och då klockan blivit bortåt fem har han enligt sig själv sovit klart. Ja, det spelar ingen roll hur många fönster vi har öppna, luften står ju stilla.

Sen har så gott som samtliga av barnen lyckats dra på sig en förkylning. Låter inte det konstigt? I denna värmen har de på något sätt klarat av konststycket att bli för-kylda?! De hostar och snorar.....Men inte kan jag vägra dem ett bad när det är så här varmt!

De verkar ju inte bli värre i alla fall.....

Puh, man smälter ju fullkomligen bort!

Mor min har åkt och jag funderar på sängkläderna till lille D som ska sys. Det är också någon som drar mig i benen just nu......

Vi hörs!

Av Kattis - 1 juli 2009 19:36

Just när man suckar och stönar för strykhögar och inköpslistor, ringer mor min och berättar att hon fått en dag extra ledigt mitt i allt. Så hon undrar om hon får komma ner på en snabbvisit. Det vill säga över en natt bara.

Och gissa om hon kom välkommet!? Hon tog hand om alla mina bekymmer, for och handlade, tvättade och strök.

Tack kära mor för att du är en sådan underbar hjälp!

Nu är det bara två dagar kvar till mannens semester! Jag räknar ner......


Av Kattis - 1 juli 2009 10:35

Julllllli. Halvvägs till julllllllll.......... Eller?

Nu är vi mitt i högsommaren, nu gäller det att ha hunnit komma in i sommarkänslan, annars kommer den ha runnit förbi innan man hinner dit.

Det har hänt mig flera år. Att precis då man verkligen känner att det är sommar, så är den slut!

Jag skulle ta mig i kragen och måla klart bakdörren, som jag började på förra året, nu på morgonen. Men hur jag än letar kan jag inte finna färgen! Och det är såååå irriterande! När jag har bestämt mig för att göra något och så blir jag hindrad så här.........Inte roligt!

Jaha, men förtrösta inte, det finns mycket annat jag kan ta mig för i stället. Tro mig!

Jag kan ju alltid börja på kappan till lille D.

Sen har jag ju ett litet berg som skulle behöva strykas också. Alla skjortor efter alla dessa sommarfester vi varit på.........

Jag tror jag tar och plockar fram symaskinen.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards