En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 23 juni 2009

Av Kattis - 23 juni 2009 21:36

Det skulle vara kul att se hur individerna som läser min ord tolkar sitt liv...

Fast det kanske går att tolka den som inte ens vågar fundera också......?

Av Kattis - 23 juni 2009 21:21

Nu har det monterats ihop ett fotbollsmål på altanen. Men än dröjer tills helgen innan det egentligen är tillåtet att beträda gräsmattan. Vi får väl se hur länge vi kan hålla oss. Som målet står nu dröjer det nog inte länge innan ett fönster är spräckt! Lägg en boll framför P och han springer som galen...........

Idag hade jag ett mycket trevligt besök av min nära vän, med mor från USA. Modern talar förstås ingen svenska, så det blev till att knaggla på. Det talade språket är ju inte något problem att förstå, eftersom man är så van att höra det via tv och musik m.m Men att få ut det genom sin egen mun blir som att åka rullskridskor i grus. Det bara hoppar och far. I huvudet låter det perfekt, men det är som att orden rullas i spik innan man äntligen lyckas kasta ut dem. För fort går det när jag äntligen kan finna några ord som skulle kunna tolkas korrekt i sammanhanget.

Men modern var så trevlig och verkade begripa alla grymtningar jag försökte mig på. Usch, det är verkligen för sällan man pratar engelska! Hädanefter får jag försöka tala språket när helst jag umgås med min nära amerikanska vän....

Kanske grymtningarna då rullar över till kackel i stället....det är väl lite mer som jag brukar låta......

Av Kattis - 23 juni 2009 10:51

Just nu går två tvättmaskiner, två torkskåp och en diskmaskin. Förutom den ständigt brummande dammsugaren. Undrar hur fort min elmätare snurrar nu?!

Eftersom både jag och min man är mer eller mindre pollen/gräskänsliga kan jag inte hänga ut tvätten att torka i solen. Tyvärr!! Det finns inget underbarare än doften av lakan som fått torka naturligt utomhus....

Jag borde fundera ut något annat sätt. Ordna till en energiuppsamlare från motionscykeln eller nåt. Bara så det skulle täcka förbrukningen för hushållsmaskinerna.


Just nu sitter min lilla hund i fönstret och spanar på något flygfä. Det är väl det stora problemet med den här årstiden. Alla dessa flyfän som kan ge mer eller mindre besvär. För ett par år sedan var det ju en riktig getingsommar. Vi fångade lätt in över trettio getingar per dag. Men att ringa anticimex eller liknande var ju ingen ide. För det var visst likadant överallt, så de hade redan händerna fulla. Vi hade små och stora getingfångare överallt, och de gjorde nog ett bra jobb. För efter det året har de inte alls varit så många. Vi tog nog kål på flertalet gissar jag.


Igår på träningen övade vi nackgrepp på varandra, och sjutusan vilken träningsvärk jag har där idag! Det är nog inte en muskelgrupp som tränas så värst mycket i vanliga fall. Nu har vi bara ett träningstillfälle kvar, sen är det sex veckors uppehåll. Usch, det känns jättetråkigt! Men man får väl ta i lite själv då. Så kan jag komma tillbaka som en riktig muskelknutte och slänga alla i golvet med lillfingret.

Det skulle väl va nåt?!

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards