En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 6 juni 2009

Av Kattis - 6 juni 2009 18:18

På eftermiddagen var vi på trostorp, Trosas egen hembygdsförening på gammal torpargård. Där vandrades fanorna in under vackra toner och tal följde på det. Nationalsången sjöngs tillsammans med stående publik och allt var mycket tjusigt och seriöst. Dock var vi inte särskilt många ditkomna. Men mysigt var det, just därför kan hända.....

Vi har varit där en och annan midsommar också. Men då går man runt som packade sillar och har tur om man lyckas komma dit man tänkt. Annars får man snällt finna sig i att komma dit man hamnar. Nej, det är inte riktigt min grej liksom.....

Lasange fick jag laga dagen till ära, inte så svenskt må hända. Men festligt kan det bli med några flaggor på topp!


Igår lyckades jag få undan ett antal kärror med jord och idag är ryggen väldigt öm. Min älskade man har jobbat ihärdigt varje ledig minut än så länge denna helg. Och nu är nästan all jord utkrattad. Han kan om han vill....Nej då, han är minsann ganska flitig! Inte minsann, han ÄR flitig....

Av Kattis - 6 juni 2009 17:25

99 mms endastgossar

Av Kattis - 6 juni 2009 13:03

99 mms endastgossar

Av Kattis - 6 juni 2009 10:01

Denna dag är värd att firas! Själv använder jag den anledningen av Gustav Wasas kröning år 1523. Det var han som på skidor for för att hämta hjälp när Kristian Tyrann dragit igång ett blodbad i Stockholm. Han hjälpte sen till att besegra den danska hären och tog till sist tillbaka även Stockholm. Det är allas vår nationalhjälte!

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards