En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 28 maj 2009

Av Kattis - 28 maj 2009 20:33

De sista två månaderna har det varit minst två dagar i veckan som mannen kommit hem, brett ett par smörgåsar och sen dragit iväg till nästa jobb. För att sen inte komma hem förräns bortåt tio-tiden.

Det går ju ann, men kul är det inte...

Normalt sett kommer de sena arbetsdagarna lite pö om pö. Och då kan det ju vara riktigt mysigt att bädda ner barnen själv och sen ensam slänga sig på soffan och slötitta på nåt skräp på tv.

Men ikväll när jag hade badat och lagt de två minstingarna, satte de tre äldre sig med varsin mattebok vid köksbordet. Och vi hade en sån där supermysig stund bara vi... Satt och fnulade med ental och tiotal, monster som åt en massa siffror och tiotalsövergångar i minus.

Det finns inget som är så kul som att sitta och pyssla med barnen! Höra hur de tänker och se hur glada de blir när de får till det...

Av Kattis - 28 maj 2009 13:08

Jag är så grymt sugen på att shoppa kläder! Till mig själv, men framför allt till barnen. Men hur, var och NÄR? Jag lyckas bara inte få till det...

Till helgen ska jag verkligen försöka komma in till Trosa åtminstone!

Där finns riktigt bra klädbutiker nu för tiden. Och för min del räcker det med en bra butik där jag kan hitta en mängd snygga artiklar, än att jag ska behöva springa in och ut ur massa olika tillhåll.

Min man har hittat "sin" klädaffär, han kommer dit någon gång om året och spenderar några tusen och sen är det bra. Men jag kan inte hitta mitt ställe...Jag finner inget koncept jag kan ta till mig helt och hållet så som han har gjort. Det skulle ju va kul att göra det nå´n gång....


Av Kattis - 28 maj 2009 08:58

Visst är det något speciellt med att ligga och höra regnet slå mot ett plåttak? När jag var liten hade vi en sommarstuga med just plåttak, och jag minns så väl hur underbart det var att ligga i sängen och läsa en spännande bok medans, regnet smattrade mot plåten... Det är äkta svensk sommar...

Man får ligga i soffan med en bok hela dagen, utan att känna tvånget att gå ut i solen. Det är avväpnande med regn... slapphetens väder.


Inatt vaknade lille D i ett hysteriskt gallskriksanfall. Till slut insåg jag i trötthetens dimma att han måste ju ha ont någonstans! Alvedon, en halvtimmes skrik till, som en fingerknäppning - tystnad, sov resten av natten. Och sen den malande självkritiska irritationen över att jag inte insett smärtan snabbare.

Det var en ny kindtand såg jag nu på morgonen...


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<<
Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards