Direktlänk till inlägg 22 maj 2009
Tre skolbarn tycker riktigt bra om matematik.
Max jobbar ännu i A-boken, orkar på sin höjd en sida åt gången vid kanske två tillfällen per dag.
Sander har just kommit till B-boken och jobbar riktigt bra. Ibland fyra sidor i stöten.
Kim ligger sen en tid redan i C-boken och kan lätt plöja sex sidor på raken.
Alla är de nio år, ska de gå i samma klass?
Kan Max fortfarande jobba med samma glädje i sin takt om h-n sitter bredvid Kim?
Kommer Kim till sin fulla rätt om h-n hela tiden måste putta sig framåt? Aldrig får något att kämpa mot.
Är det inte dags för individuella klasser...
Vilken trötthet jag upplever just nu! Två veckor in i arbete efter en väldigt lång semester och det är klart att det tar på krafterna att komma in i rutiner igen, lära mig nya rutiner för ändrade arbetsförhållanden, jobba ihop mig med nya kollegor ...
Som på ett fullastat lasbilsflak längs en dammig grusväg genom den indiska landsbygden känns det. Trångt bland människorna, gråtande barn och snarkande äldre. Det är bara yrande fjädrar från hönsburarna staplade på taket som saknas. Jag sitter på...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
2 |
3 |
|||||||
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
|||
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 | |||
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | |||
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | |||
|